3 étkezési hiba – Te ne kövesd el őket!
5 (100%) 6 votes

 

Étkezési hibaNagyon sokunk év eleji fogadalomtételében szerepel az, hogy néhány kilótól megszabaduljunk. El is határozzuk, hogy elkezdünk sportolni. Igen ám, de az étkezésünk megváltoztatása nélkül biztos, hogy nem járunk sikerrel. Mire kell ilyenkor fokozottabban figyelnünk? Sok étkezési hiba nagyon egyszerűen elkerülhető, de mégis hogyan? 

 

 

Aszalt gyümölccsel tömöd a hasad:

Sokan abban a tévhitben élnek, hogyha aszalt gyümölcsöt esznek, akkor máris sokat tettek az egészségükért. És, ezzel nincs is probléma, hogyha a hagyományos fehér cukor helyett fogyasztják.

Legtöbben viszont pont azért választjuk az aszalt gyümölcsöket, mert ezek az élelmiszerek képesek rövid idő alatt jelentősen megemelni a vércukor szintünket, és ezáltal energiával töltik meg a szervezetünket. Azt azonban kevesen tudják, hogy hatásuk ugyanilyen hirtelen el is múlik.

Ugye, Te is tudod, hogy az aszalt gyümölcsök is szénhidrátnak minősülnek? Ezért kizárólag mértékkel fogyasztva ajánlott joghurtba, zabkásába keverni a reggelink kiegészítéseként.

 

Étkezési hiba

1. étkezési hiba – túlzásba vitt aszalt gyümölcs fogyasztás

 

Brutális mértékben lecsökkented a szervezetbe bevitt kalória mennyiséget:

Ez eleinte jó ötletnek tűnhet, amennyiben pár kilót le szeretnénk dobni. A testünk viszont valószínűleg nem így fogja gondolni. Ilyen esetekben raktározó üzemmódba kapcsol, és minden elfogyasztott táplálékot – amennyire csak tud – elraktározni.

Ennek következményeként huzamosabb időre le fog lassulni a tápanyagcserénk is, és a fogyásunk mértéke is.

Ha megfelelő erőnlétben szeretnél edzeni, akkor a szervezeted számára létfontosságú a megfelelő mértékű kalóriamennyiség napi szintű bevitele. Tehát, messziről kerüld el a “null kalóriás diétákat”, inkább sportolással segítsd a testedet a súlycsökkentésben!

 

Étkezési hiba

2. étkezési hiba – minimálisra csökkented a kalóriabevitelt

 

Csak egy ételcsoportot fogyasztasz:

Vannak olyan diéták, amelyekben azt javasolják, hogy minden nap különböző ételcsoportok közül válassz. Biztos, hogy sokan képesek is arra, hogy a fehérjét és a szénhidrátot étkezéseik során szétválasszák. Tudnod kell azonban, hogy szervezetünk számára ez nem egy túl optimális lehetőség. Mindkét típusú ételre szüksége van testünknek a normális működéshez. Így kerülhetjük el többek között a frusztráció és a fáradtság érzését.

Célszerű figyelni arra is, hogy míg reggelinél és ebédnél a szokott mennyiségű szénhidrátot is megehetjük, addig a vacsoránál már kisebb adagban fogyaszthatjuk ugyanezt az ételcsoportot.

 

Étkezési hiba

3. étkezési hiba – kizárólag egy ételcsoportot fogyasztasz

 

Ugye, hogy nem bonyolult egyik sem? Melyik az az étkezési hiba, amitől te is szívesen megszabadulnál?

 

Érdekes volt? Hasznosnak találtad? 

Akkor add meg az email címedet az oldal tetején lévő sárga dobozban,  hogy minden információról időben értesülj!

Iratkozz fel az értesítőnkre az oldal tetején lévő sárga dobozban!