Tartós fogyás? A fogyókúra mesteri lépései
5 (100%) 2 votes

 

FogyókúraTényleg annyira nehéz fába vágják a fejszéjüket azok, akik szeretnének pár kilótól megszabadulni, mint ahogy sokan mondják? Nem lehetséges, hogy csupán nem rendelkeznek a kellő információkkal? Az alábbi egyszerű tanácsok követésével könnyebbé és élvezetesebbé válhat a fogyás számodra is. 

Fejben dől el minden!!!

Életünk során bármilyen célt is tűzünk ki magunk elé, azt tapasztaljuk, hogy a célunk felé vezető úton, bizony megannyi szirénhangot fogunk hallani, amik el akarnak téríteni a célunktól. Az, hogy sikerül-e nekik, teljes mértékben rajtunk múlik.
A fogyókúra elkezdése is egy olyan mozzanata, célkitűzése életünknek, ahol fejben nagyon ott kell lennünk.
Fontos, hogy legyenek konkrét célkitűzéseink az eredménnyel kapcsolatban. A végső célt pedig bontsuk le kisebb, számunkra emészthetőbb falatokra.

Reggelizzünk minden nap!

Általános tévhit az, hogy a reggeli elhagyása az egyik biztos út a sikerhez. Ezzel szemben a valóságtól ez nagyon távol áll. Egy ízletes és tápláló reggeli nem csak a kedélyállapotunkat befolyásolja pozitív irányba, de beindítja az anyagcserénket is.
Egy tápanyagdús reggeli nem csak abban segít, hogy ebéd előtt az éhségérzetünk miatt nehogy túl együk magunkat, hanem abban is, hogy a napi kalória mennyiségünket mérsékelje. Ez jelentős mértékben elősegíti a fogyókúra eredményességét.

Szánjunk időt az étkezésekre

Amikor elkezdünk enni, akkor a testünknek 20 perc szükséges ahhoz, hogy ezt észre vegye, és ennek megfelelően alakítsa ki a teltségérzetet. Emiatt a tartós fogyókúra egyik legnagyobb ellensége az, ha nagy mennyiségű tápanyagot viszünk be a szervezetünkbe rövid idő leforgása alatt. Ezzel bizony könnyen tönkretehetjük eddigi eredményeinket, így célszerű habzsolásmentesen étkezni úgy, hogy kellő időt szánunk a táplálkozásra és nem rohanunk közben.

 

Fogyókúra

A sikeres fogyókúra egyszerűbb, mint hinnéd

 

Mozogjunk rendszeresen

Tudtad azt, hogy a testünk akkor égeti el a legoptimálisabban a zsírkészletét, ha minimum félórát edzünk egyszerre? Függetlenül attól, hogy futunk, úszunk vagy bármi mást csinálunk. Heti minimum 3 ilyen edzéssel már rövid időn belül látható eredményeket érhetünk el.
A kardió edzések mellett érdemes hangsúlyt fektetni a súlyzós edzésekre is, mivel a kis súlyokkal történő edzések, kiváló alakformálásuk mellett szálkás izomzatot alakítanak ki számunkra. A több izomzat pedig több energiát emészt fel, ami a fogyókúra alatt kedvező hatással lehet tervünk megvalósítására.

Főzzünk magunknak

Manapság egyre több előre elkészített élelmiszert lehet kapni. Ezek tápértéke minimális, de annál több bennük a káros anyag. Emellett rendkívül hatásosan tönkretehetik a kitűzött célunkat, mivel tápérték nélkül a szervezetünk éhségérzete további evésre fog minket sarkallni. Ez pedig a fogyókúra biztos feladásához vezet.
A másik fontos előnye annak, ha magunknak főzünk az, hogy így minőséget tudunk előállítani, és azzal is pontosan tisztában tudunk lenni, hogy mekkora kalória mennyiséget fogyasztunk el egy-egy étkezés során.

Pihenjünk eleget

Nem csak a mennyiség, de a minőség is fontos! Sokat olvashattunk már arról, hogy a napi 6-8 óra alvás létfontosságú minden fogyókúra ideje alatt. De vajon miért ennyire fontos a megfelelő alvásmennyiség? Egyszerűen azért, mert ha a szervezetünk nem kap elegendő pihenést, akkor egy ghrelin nevű hormont kezd el a testünkben felszabadítani. Ilyenkor sokkal több energiára van szükségünk, a fáradtság és az ingerültség miatt pedig fokozott energiabevitelre.

Vállaljunk felelősséget magunkért

Jusson eszünkbe az, hogy a sikerünk mértéke az érte hozott áldozat mértékével egyenes arányban van. Minél nagyobb az áldozat nagysága, annál nagyobb sikert könyvelhetünk el.

Igenis számít az, ha elnassolunk egy süteményt vagy még azt a kis csokit megesszük!

Igen számít az, ha a napi edzéstervünket nem teljesítjük!

Igenis számít az, ha nem főzünk magunkra, helyette pedig az előre elkészített műanyag ételt fogyasztjuk el, pusztán lustaságból!

Igenis számít az, ha …. .>

 

A sikeres fogyókúra csakis RAJTUNK múlik. Vágjunk hát bele!

 

 

Érdekes volt? Hasznosnak találtad? 

Akkor add meg az email címedet az oldal tetején lévő sárga dobozban,  hogy minden információról időben értesülj!

Iratkozz fel az értesítőnkre az oldal tetején lévő sárga dobozban!