10+1 tipp az időjárási frontok elkerülésére
5 (100%) 3 votes

 

Időjárási fronthatások

Manapság már minden második ember frontérzékeny. Ez nem is csoda, hiszen hetente átlagosan két-három időjárási front vonul át hazánk fölött is, néha elviselhetetlen tüneteket okozva az arra érzékenyeknek.
De mi az oka szervezetünk ilyen reakciójának?
Mégis hogyan készülhetünk fel arra, hogy ne váljunk a fronthatások áldozataivá mi magunk is?

 

Bizonyára egyetértünk abban, hogy az utóbbi évek időjárása egyre változékonyabb lett a klímaváltozás következtében. Egyik nap még röpködnek a mínuszok, másnap már verőfényes napsütésre ébredünk.  Tegnap még 20 centis hó takarta az utakat, ma pedig már szinte a nyomát sem látni.

Már hazánkban sem meglepő, ha egy napon belül akár 10-15 fokot is változik a hőmérséklet. Ezek a nagy hőmérséklet ingadozások az egészséges szervezetet is megterhelik, hiszen állandó alkalmazkodást kíván hőszabályozó rendszerünktől, és igénybe veszik szívünket és vérkeringési rendszerünket.

Úgy tűnik, hogy ma sokkal többen szenvednek az időjárási frontok kellemetlen hatásaitól, mint régen. Pedig ezek a légköri jelenségek mindig is léteztek, hideg és meleg frontok mindig is voltak.

Be kell látnunk, hogy mi is változtunk, hiszen egyre kevesebbet vagyunk a szabadban. Ez az oka annak, hogy szervezetünk elszokott már a szélsőséges időjárástól, és nem bírja követni a hirtelen fellépő hőmérséklet- és légnyomás-változásokat.

Tudnunk kell azonban, hogy bármennyire is jólesik a nyári kánikulában egy klímatizált helyiségben lenni, amikor onnan kilépünk az utcára, hasonló megterhelésnek tesszük ki a szervezetünket, mint frontátvonuláskor.

 

Kik a leginkább veszélyeztetettek az időjárási frontokkal szemben:

  • azok, akiknek valamilyen oknál fogva legyengült az immunrendszerük
  • akik túlhajszolt, stresszes életet élnek
  • idősebb emberek
  • a nők
  • a túlsúlyos emberek
  • a krónikus betegségben szenvedők

Az időjárás változása szinte minden emberre hat. Van, aki csak azt érzi, hogy “valami van a levegőben”, hiszen az ismerősei sokkal ingerlékenyebbek, mint máskor, de vannak, akik komoly testi tüneteket is produkálnak ilyenkor.

 

A hidegfrontok hatásai:

  • izületi, reumatikus fájdalmak jelentkezhetnek
  • csökken a vérnyomás
  • szédülés, fejfájás, álmosság és ájulás léphet fel
  • megnő a szervezet görcskészsége (vese-, gyomor-, epe-, szív- és hasgörcsök)
  • előfordulhatnak asztmás rohamok, nehézlégzés
  • korábban indulnak meg a szülések

A hidegfrontok érdekessége, hogy ezek a tünetek általában a front megérkezése után jelentkeznek.

 

A melegfrontok hatásai:

  • emelkedik a vérnyomás, meggyorsul a szívverés
  • álmatlanság léphet fel, aminek következményeként szétszórtság, feledékenység, fáradékonyság jelentkezhet
  • előfordulhat migrénes fejfájás
  • a gyulladásos folyamatok fellángolhatnak
  • a balesetek száma növekedhet a koncentrációs képesség romlása és a hosszabb reakcióidő miatt
  • a szülések később indulnak meg
  • nő a depressziós betegek száma, emelkedik az öngyilkosságok száma
  • számíthatunk ingerlékeny hangulatra

A melegfrontok tünetei – ellentétben a hidegfrontokkal – már a front megérkezése előtt is jelentkezhetnek.

 

 Az időjárási frontok nem csak a legyengült szervezetet terhelhetik meg

 

10+1 tipp az időjárási frontok elkerülésére:

  1. Csökkentsd a stressz, hagyj fel az idegeskedéssel – kezdj el rendszeresen relaxálni, meditálni, jógázni
  2. Kerüld a dohányzást és csökkentsd az alkoholfogyasztást – napi 1 pohár jó minőségű bor megengedett, sőt jótékony hatással van a szervezetre
  3. Figyelj a vízfogyasztásodra – naponta igyál legalább 2 liter tisztított vizet
  4. Fogyassz nyugtató hatású teákat – kamillából, levendulából vagy citromfűből
  5. Tölts minél több időt a szabadban – rossz időben is!
  6. Táplálkozz tudatosan – fogyassz sok zöldséget, gyümölcsöt, hiszen a változatos, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend fittebbé és ellenállóbbá tesz a környezeti hatásokkal szemben is
  7. Tegyél a fürdővizedbe levendula vagy citromfű olajat
  8. Biztosítsd szervezeted számára a kellő mennyiségű alvást, különben szervezeted idő előtt kimerül, és veszít az ellenálló képességéből
  9. Lefekvés előtt szellőztess ki – télen is!
  10. Rendszeresen méregtelenítsd a szervezetedet, különben immunrendszered előbb-utóbb megadja magát

+1 tipp

Kezdd el fogyasztani a Soul-t, hiszen ez egy természetes alapanyagú, rendkívül magas ORAC értékkel rendelkező ital.

 

Ha érdekel, mások hogyan győzték le az érzékenységüket az időjárási frontokkal szemben, akkor kattints ide: Évtizedekig tartó migrénes fejfájás

 

 

Érdekes volt? Hasznosnak találtad? 

Akkor add meg az email címedet az oldal tetején lévő sárga dobozban,  hogy minden információról időben értesülj!

Iratkozz fel az értesítőnkre az oldal tetején lévő sárga dobozban!